Microsofts cloud-baserede produktivitetsværktøjer, herunder populære programmer som Word, Excel og Teams, blev torsdag ramt af et omfattende nedbrud, som påvirkede tusindvis af brugere.
Ifølge Microsoft er problemet nu løst. Det skriver Reuters.
"Vi kan bekræfte, at problemet med forbindelsen til Microsoft-tjenesterne nu er afhjulpet," meddelte virksomheden i et opslag på X (tidligere Twitter).
Årsagen til nedbruddet blev tilskrevet en ændring foretaget af en tredjeparts internetudbyder (ISP), som påvirkede forbindelsen.
Efter at internetudbyderen havde rullet ændringen tilbage, begyndte Microsoft at se tegn på bedring.
Microsoft rapporterede også om problemer med deres Azure-cloudtjeneste, efter at kunder havde meldt om forbindelsesproblemer. Også denne forbindelse skulle nu fungere normalt igen.
Ifølge Downdetector, som registrerer brugerindberetninger om nedbrud, modtog de i går over 90.000 rapporter om problemer med Microsoft 365-tjenesterne, herunder Teams, Xbox og Azure.
Antallet af hændelser faldt dog markant efter klokken cirka 16:30 dansk tid, hvor det toppede med over 23.000 rapporter tidligere på dagen.
Det er anden gang på bare to måneder, at verdens virksomheder og organisationer finder ud af, hvor afhængige de er af Microsoft-produkter.
Nedbruddet kommer knap to måneder efter, at en fejlbehæftet opdatering fra sikkerhedsvirksomheden CrowdStrike lammede 8,5 millioner Windows-enheder og påvirkede sektorer som luftfart, banker og sundhedsvæsenet.