Sure amerikanske Macintosh-forhandlere slæber nu computer-producenten Apple i retten med krav om millioner i erstatning.
Forhandlerne mener, at Apple bevidst forsøger at skade forhandlernes forretning for at få kunderne til at købe direkte i Apples egne butikker og på internettet.
Konkret beskylder tre forhandlere i USA Apple for at levere defekte computere, for ikke at ville reparere under garantien og for at kontakte forhandlernes kunder direkte.
De tre forhandlere forlanger et ikke specificeret millionbeløb i erstatning af Apple, der har valgt ikke at kommentere søgsmålet.
Ifølge anklageskriftet har Apple sagt til forhandlernes kunder, at de kan få bedre service ved at handle direkte med Apple selv. Enten via Apples egne detailbutikker eller gennem den online-butik, som Apple har oprettet.
Striden kommer, efter at Apple i de seneste år har lagt sin salgsstrategi om.
Fra at sælge gennem dedikerede forhandlere har Apples åbning af egne butikker samt online-handel gradvist presset forhandlerne.