Discountselskabet Telmore blander sig nu på markedet for erhvervstelefoni. Målgruppen er små og mellemstore virksomheder, der i dag har rod i mobilregningerne.
Med en KontoManager på Telmores hjemmeside kan chefen holde øje med forbruget på alle firmaets mobiltelefoner.
Chefen kan også opsætte profiler og styre hver enkelt medarbejders adgang til services. Forbruget betales samlet forud.
Og det kan godt blive en succes, vurderer teleanalytiker Torben Rune, Netplan.
Han rådgiver virksomheder, der skal have styr på deres telefoni, og her er overblik ofte en mangelvare.
- Vi har flere erhvervskunder, der efterspørger denne type løsning. Ofte har de købt mobiltelefoner ind næsten tilfældigt og hos mange forskellige selskaber, når de er stødt på et godt tilbud. En samlet web-løsning kan sikkert give det overblik, de kunder mangler, siger Torben Rune.
TDC: Vi skal være bedre
Hos TDC Mobil erkender man, at man endnu ikke har en webløsning, der giver erhvervskunderne overblik over alle abonnementer:
- Det skal vi helt klart være bedre til. Vores internetløsning trænger til et "brush up", og det får den i løbet af i år, siger vicedirektør Peter Ibsen, TDC Mobil Erhverv.
Alligevel føler han sig ikke truet af Telmores nye erhvervssatsning.
- De kunder, vi har, er ikke særlig interesserede i de webbaserede løsninger. Jeg tror ikke, at tømrermester Jensen synes, det er særlig sjovt at skulle på internettet for at holde styr på telefonerne, siger Peter Ibsen.
Han mener også, at man med erhvervsaftaler hos TDC kan opnå lige så gode priser, som Telmore tilbyder.
Telmore vil ikke slå særlig højt på tromme for det nye produkt. Selskabet har vundet en kvart million kunder med et meget beskedent reklamebudget, og sådan vil man også prøve at gøre indhug i erhvervsmarkedet.