Orange mistede kunder i Danmark sidste år, selv om alle mobilselskaberne gav store tilskud til billige mobiltelefoner i julehandlen.
Ifølge Orange Danmark forlod 22.000 kunder selskabet, selv om tallene fra moderselskabet ved første øjekast ser noget værre ud.
Af opgørelsen fra Orange Gruppen fremgår det, at det danske selskab i 2002 havde 509.000 kunder mod hele 600.000 året før.
Dermed skulle det danske selskab have mistet 91.000 kunder på et år, men sådan hænger det ifølge pressechef Linda Juul Jørgensen, Orange, ikke sammen.
- 509.000 henviser til de kunder, der har været aktive de seneste tre måneder, mens de 600.000 er en opgørelse over de kunder, der året før var aktive inden for en 12-måneders periode, siger hun.
Med opgørelsesmetoden fra sidste år er antallet af kunder i Danmark ifølge pressechefen kun faldet til 578.000.
Selv om Orange mister kunder, så er det alligevel lykkedes at banke omsætningen i vejret. Det skyldes, at kunderne i gennemsnit lægger flere kroner i kassen.
Omsætningen i det danske selskab landede i fjerde kvartal på 476 millioner kroner mod 401 millioner kroner i samme kvartal året før.
Orange Gruppens samlede omsætning er vokset med syv procent i fjerde kvartal til 33,5 milliarder kroner, mens der i hele gruppen er kommet 1,1 millioner nye kunder til i samme periode.