»Vi har mange forhandlere i SMB-segmentet. Men de hidtidige programmer har rummet elementer, som ikke var så vedkommende for dem. Det har vi pillet ud, så det nye program kun rummer det, som er relevant for langt de fleste forhandlere, som sælger til små og mellemstore virksomheder,« forklarer Ciscos danske kanalansvarlige, Claus Holm.
Da Cisco ønsker at få mange forhandlere ind under SMB Select Partners er adgangskravene minimale: Man skal være registreret Cisco-partner, og man skal have opnået en salgsmæssig certificering omkring leverandørens SMB-produkter, Cisco Sales Associate.
Med eksamenspapirerne i orden opnås en navngiven kontakperson hos Cisco, post sales tekniske asssistance, hvor man kan ringe 24 timer i døgnet, adgang til demoprodukter, deltagelse i promotions og fælles marketing i form af materialer og fysisk involvering fra Cicos side, oplyser Claus Holm.
Mere om det nye program i den trykte udgave af CRN, der udkommer 18. august.