Yahoo har med introduktionen af nye services fået vendt sidste år underskud på 61 millioner kroner i fjerde kvartal til et overskud på 326 millioner kroner.
Fremgangen skyldes ifølge Yahoos administrerende direktør, Terry Semel, at portaltjenesten har haft held salget af nye annoncetyper. Eksempelvis er det godt gang i salget af Yahoos sponsor-annoncer.
I samarbejde med Overture Services tilbyder Yahoo, at en virksomhed kan betale for at få en prominent placering i de resultater, der kommer frem, når brugerne søger. Virksomhedens navn og link kommer så til at stå i en sponsor-boks sammen med søgeresultaterne.
Den type annoncer steg ifølge regnskabet med 31 procent til sammenlagt at udgøre 1,2 milliarder kroner i fjerde kvartal.
Dobbelt antal dating-annoncer
Salget af personlige dating-annoncer er mere end fordoblet til en sammenlagt omsætning på 630 millioner kroner.
Men også salget af ekstra lagringsplads e-mail.service er steget i det forgangne år, oplyser Semel til Bloomberg.
Sammenlagt landede Yahoos omsætning i kvartalet på to milliarder kroner, hvilket er en stigning på 51 procent i forhold til samme kvartal året før.
Utilfreds aktiemarked
På trods af de positive takter fra Yahoo tog aktiemarkedet ikke så godt i mod regnskabsresultatet.
Yahoos aktie, der er steget med 50 procent over de seneste seks måneder og ikke har været handler til en højere pris det seneste år, faldt med 6,2 procent som følge af offentliggørelsen.
Det skyldes ifølge analytiker hos Sound View Technology Group, Jordan Rohan, at investorernes forventninger til omsætningen har været meget høje.
- Yahoo har haft et godt kvartal, men jeg tror ikke, at investorerne vil juble, siger Rohan til Reuters.
Yahoos indtjening før finansielle poster, skat samt af- og nedskrivninger (EBITDA) landede på 601 millioner kroner mod 82,4 millioner kroner året før.