»Vi satte da pakkerekord i går. Men det var enlinie-ordrer. Altså rigtige julegaver. Så omsætningsmæssigt forventer jeg, at julen i år, ligner julen sidste år,« siger Thomas Falborg, der er direktør for shg.dk
Hos Midt-data er salgsdirektør Sune Christensen mere optimistisk. Midt-data satser også meget på, at have en fysisk butik.
»Vi synes at julesalget er gået rigtig godt i år. Også på omsætningssiden. Der er kommet flere kunder til,« siger han.
Sune Christensen fortæller samtidig, at Midt-data har satset meget på deres fysiske butik op til julehandlen, og at det nok også har en stor andel i julesuccessen.
Thomas Falborg fra shg.dk, mener at netop den fysiske butik er forskellen mellem shg.dk og Midt-data.
»Vores store julesalg er i januar, hvor pengene fra bedstemor bliver brugt. Mange tør stadig ikke købe teknisk komplicerede produkter online, når der er tale om gaver. I modsætning til Midt-data satser vi ikke så meget på vores fysiske butik,« siger Falborg.
»Det er nok rigtig, at vi har en anderledes profil end shg.dk. Vores julesag er lige så godt, som vores januar-salg, som faktisk allerede begynder mellem jul og nytår,« siger Sune Christensen fra Midt-data.