Bibob vil belønne kunder for at kvæle Happii

Frank Rasmussen overvejede at købe 1000 mobilabonnementer fra Happii og lade dem ringe konstant til sit eget net for at påføre konkurrenten store tab. Nu vil han nøjes med at udlove en bonus til Bibob-kunder, der modtager opkald fra et andet net. Dermed kan kunderne teoretisk tjene penge på at genere Happii.

Priskrigen på mobil-fronten er så intens, at selskaberne nu er villige til at tage ufine metoder i brug for at komme hinanden til livs, fremgår det af en artikel i Ekstrabladet i dag.

Bladet er kommet i besiddelse af en email-korrespondance mellem Frank Rasmussen og dennes advokat, hvoraf det fremgår, at konkurrenten Happii skulle påføres store tab gennem en udspekuleret udnyttelse af Happis seneste lavpris-tilbud.

Happii satte for en uge siden prisen på mobilsamtaler ned til ti øre i minuttet - sekundafregnet. Det tilbud menes at medføres tab for Happii, så Bibob overvejede at oprette 1000 abonnementer hos konkurrenten og så lade dem ringe op til den helt store stil blot for at gøre konkurrentens tab så store som muligt.

Til Ekstrabladet siger Frank Rasmussen, at det netop kun blev ved overvejelserne at misbruge konkurrentens tilbud ved selv at opkøbe Happii-abonnementer.

»Vores advokat sagde også nej,« lyder det fra Bibob-bossen.

I stedet vil Bibob nu forsøge at genere Happii med en lidt anden model, hvor man tilbyder Bibob-abonnenter en bonus - på for eksempel 25 øre i minuttet - når de modtager opkald fra andre net end det, Bibob bruger, nemlig Sonofons.

Hvis det bliver virkelighed, vil man teoretisk kunne tjene penge ved at oprette et abonnement hos hver af de to selskaber og lade Happii-telefonen ringe konstant til Bibob-telefonen.

Til Ekstrabladet siger Frank Ramsussen, at hans skridt er en form for svar på tiltale, fordi Happi hele tiden har sagt, at deres ærinde er at være Bibob-killers.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktur

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere