Ifølge Kenneth Thomas, der har ansvaret for McData i Norden, sælger leverandøren primært sine produkter gennem OEM-partnere som EMC, IBM, Hitachi Data Systems, HP og Sun, men disse partnere benytter sig i højere grad end tidligere af en lokal reseller-kanal, vurderer han. Kenneth Thomas nævner partnere som Four Leaf, Scribona, Magirus, Topnordic, NetConcept og Ementor. Her vil McData kunne tilføre værdi gennem en lokal repræsentant, som har høj teknisk viden inden for SAN-netværk.
Poul Vilhelmsen kommer fra en stilling som presale systems engineer hos Hitach Data Systems, hvor han været i fem år. Han har tidligere været ansat hos Data General, PCA, AST Computer og Canon, hvilket har givet ham i alt 20 års erfaring med i bagagen.
»I alle årene har jeg arbejdet med forhandlere. Hos Hitachi sad jeg til sidst i channel-gruppen,« forklarer Poul Vilhelmsen, som med udgangspunkt i et hjemmekontor kører ud og besøger partnerne.
Hans hovedopgave er at give partnerne indsigt i, hvordan de kan sælge McData som en del af større løsninger og ikke blot som produkter, fortæller han.
»Det har været vigtigt for McData at få et ansigt i den danske kanal, en person, som kan hjælpe med at tilføre merværdi til McDatas produkter,« siger Poul Vilhelmsen til CRN.