Telefonen er død hos den sjællandske distributør GS Scandinavia, og det vælter ind med mails fra bekymrede forhandlere, der tror det værste.
»Det siger meget om situationen i branchen, at folk straks tror, at vi er gået konkurs,« siger den ene af de to direktører, Erik Schibsbye.
Han har i øjeblikket travlt med at få svaret de flere hundrede mails, han har modtaget fra bekymrede kunder. Fejlen skyldes nemlig ikke en konkurs, men er en banal fejl hos distributørens teleudbyder.
GS Scandianvias teleselskab Segtel har for nylig fusioneret med Change Networks, og det er angiveligt det, der skaber knas på linien. Der har ikke været forbindelse igennem siden i går eftermiddags. Selvom teleselskabet lovede, at linien ville være oppe at køre igen i morges, er det endnu ikke sket.
»Først blev vi lovet, at det ville være ordnet til klokken 9, senere blev det rykket til klokken 14. Nu er vi endelig ved at få lagt en besked på, når man ringer op, og vi arbejder på at lave noget omstilling til mobiltelefoner,« fortæller den anden direktør, Freddy Gyldenvang.Telefonen er død hos den sjællandske distributør GS Scandinavia, og det vælter ind med mails fra bekymrede forhandlere, der tror det værste.