Danske Bilpriser.dk, der er en vurderingstjeneste, lancerer et nyt koncept syd for grænsen og håber dermed at få foden inden for på det tyske marked med 80 millioner potentielle kunder. Slår konceptet an dernede, vil det senere blive taget i brug på det danske marked.
Webfirmaet introducerer et koncept på Autobudget.de, hvor tyske bil-ejere kan vælge en bil, angive et forventet årligt kilometerforbrug, og hvor lang tid de forventer at beholde en bil.
Med de oplysninger udregner tjenesten de samlede omkostninger ved at købe den givne bil, skriver firmaet i en pressemeddelelse.
Bilpriser.dk arbejder på at åbne et kontor i Hannover, og indgået en aftale med landets næststørste forsikringsselskab, HUK-Coburg, og finansieringsselskabet GE Capital Germany om samarbejde, oplyser webtjenestens direktør, Peter Grøftehauge.
- Vi har fået aftaler i hus med nogle af de tunge drenge, fordi vi grundlæggende har et rigtigt godt produkt. Efter at vi har arbejdet med Autobudget.de i mere end et år, er vi mere end klar, siger han.
Bilpriser.dk har cirka 30.000 unikke brugere om ugen, oplyser selskabet.
Relevante link: