Direktør Jørn Rosenmeier er godt klar over, at Dell ikke er et hvilket som helst agentur. Derfor er han også spændt på, hvordan kanalen tager imod, at Rosenmeier Electronics fra august distribuerer Dells business-produkter.
»Jeg er blevet overbevist om, at Dell mener det med kanalen. Men jeg er spændt på, om de også kan overbevise partnere om det,« siger direktør Jørn Rosenmeier.
Han mener det giver god mening, at satse på Dell.
»Det jeg ser som den store konkurrencefordel er, at HP er overdistribueret, og at alle forhandlere får samme bid-priser. Det er en stor ulempe, hvis man som forhandler laver alt arbejdet med at hente en ordre, så kan en anden forhandler hente samme bid-pris fem minutter i tolv. Det er anderledes med Dells system, hvor du låser bid-prisen til den, der laver arbejdet, og sikrer ham marginalen,« siger Jørn Rosenmeier, der tilføjer:
»Det er da klart noget som partnerne også bør teste om holder i virkeligheden.«
For Rosenmeier Electronics handler det nu om,. at tiden indtil august skal bruges på, at bearbejde forhandlerne til at tage Dell ind.
Jørn Rosenmeier fortæller, at han er ved at bestille Dells produkter hjem, således at distributøren er leveringsdygtig allerede fra dag ét, når aftalen træder i kraft til august.