Navision-huset Datapro vil købe op blandt mindre konkurrenter og er allerede i gang med at lede efter egnede opkøbskandidater. Det seneste årsregnskab viser en omsætning på 30 millioner kroner og et overskud på syv millioner kroner før skat. Det er det bedste regnskab nogensinde, og dermed er der råd og plads til vækst. Men en opkøbsbid må ikke være for stor for Datapro.
»Der blæser kolde vinde over Danmark, der gør, at mindre selskaber har en interesse i at komme ind i en velsmurt butik som os, der kan tjene penge. Vi har det fornødne kapitalapparat, så det er et spørgsmål om, om vi har den fornødne organisation til et opkøb. Vi er selv nummer 11 bland danske Navision-huse, så vi skal ikke købe op i top-ti,« siger Brian Atli Andersen.
I det seneste år har Datapro ansat seks NAV-konsulenter og er nu oppe på 25 medarbejdere. Forhandleren har en erklæret målsætning om at blive større inden udgangen af 2013 og noget tyder på, at Datapro er kræsen med, hvem de vil købe op. Indtil videre har selskabet brugt to år på at finde en passende virksomhed og har blandt andet været i kontakt med fem mulige Navision-huse, som man har overvejet at købe.
»Vi skal ikke forcere noget,« lyder det fra Dataprodirektøren.
Han understreger, at Datapro holder fast i sit fokus på Navision-produktetet, men at tilkøbte kompetencer gerne må supplere de evner, som Datapro selv har.
»Det er væsentlig, at vi vil styrke os på klassiske Microsoft-skills, der hænger sammen med Navision, såsom SQL, Sharepoint og Biztalk,« siger han.
Datapro er fordelt på selskabets to adresser i henholdsvis Ballerup og Næstved og Brian Atli Andersen vil ikke lægge sig fast på et bestemt geografisk område, men fortæller, at han dog har særlig kig på det østjyske Trekantsområde.