Skarp kritik af mobilbranchen

Forhandlere af mobilt udstyr raser over producenternes manglende kundeservice på de komplicerede produkter. Nokia svarer igen med en kritik af forhandlerne, der ikke sætter sig ordentlig ind i produkterne.

Problemer med industristandarder efterlader mange mobilforhandlere med kunder, de ikke kan hjælpe - og mobilproducenterne yder ikke megen service på deres mest komplicerede produkter.

I det seneste nummer af bladet Telekommunikation beklager Per Runge, leder af TDC Mobil Center i Aalborg, sig over Nokias manglende velvilje, når problemer skal løses.

Han bruger som eksempel en kunde, der efter gentagne forsøg og med forhandlerens hjælp ikke kunne få sin Nokia Communicator til at virke.

Telefonen skulle synkronisere med kundens pc, men intet lod sig gøre. Henvendelser til Nokias kundeservice gav ingen hjælp, og til sidst måtte forhandleren tage produktet tilbage.

- Den dag i dag ved vi simpelthen ikke, hvad problemet var, siger Per Runge til bladet.

Hos Nokia er der imidlertid ikke megen sympati at spore. Produktchef Tomas Chatzopoulos fra Nokia Mobile Phones vil først slet ikke forholde sig til beskyldningerne, men i irritation udbryder han, at forhandlerne ofte ikke sætter sig ordentlig ind i produkterne:

- De skal sætte sig bedre ind i, hvilke applikationer der er kompatible med vores produkter. Det er Nokias målsætning at hjælpe kunderne så godt som overhovedet muligt, og derfor forstår jeg slet ikke kritikken, siger han til Telekommunikation.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere