Tidligere rygter om, at Microsofts opkøb af Navision ville betyde farvel til et af selskabets produkter, er blevet manet i jorden af chefen for Microsoft Business Solutions-divisionen, Doug Burgum.
Det skete på en partnerkonference i USA fornylig.
Her sagde Doug Burgum, at Microsoft bevarer begge produkter fra Navision, men at Navison Attain fremover blot kommer til at hedde Navision, mens Axapta fortsætter under samme navn som tidligere.
Divisionnavn skal med
Samtlige produkter i Business Solutions-divisionen kommer desuden til at begynde med divisionsnavnet efterfulgt af en funktionalitets-betegnelse og sidst navnet på udgaven.
Eksempelvis kommer Navisions produkt Axapta til at hedde ? Microsoft Business Solutions Financials Axapta Edition?, ikke videre mundret, men dog med det bevarede produktnavn fra Navision.
Doug Burgum var chef for Great Plains, som Microsoft købte i 2001, og bekymringen hos ikke mindst mange af Microsofts europæiske forhandlere var, at Microsoft Business Solutions ville satse mere på Great Plains-produkterne end på Navisions.
Den bekymring har Microsoft i første omgang manet i jorden, men selskabet har ikke oplyst, hvor længe det nuværende produktkort skal gælde.