De sociale medier i Danmark er i en rivende udvikling og bør ifølge et mediebureau tages mere alvorligt af annoncørerne.
Mediebureauet Initiative Universel Media (IUM) har ifølge Børsen undersøgt 18.000 brugere på tværs af de syv medier.
Ifølge mediebureauets undersøgelse logger 6 ud af ti af brugerne sig dagligt ind på deres communities, hvor de som minimum bruger 2 timer og 20 minutter om ugen.
Analysens konklusion kommer bag på IUM's manager Rune Kiowsky, der har stået bag analysen. Og han er særlig overrasket over at brugerne ikke er så fragmenteret som hidtil antaget.
Han mener at de nye sociale medier er interessant i en kommerciel sammenhæng. Og det bunder hovedsagelig i, at brugerne af de sociale medier i højere grad anbefaler varer og servicer til hinanden.
»Hvis man som annoncør skal udnytte det her, bør man lave materiale specifikt til det enkelte community. Er man på en datingside, skal indholdet være relateret til dating osv.,« siger Rune Kiowsky til Børsen.