Cybercity hængt ud for elendig kundeservice

Trods massive investeringer, der har bragt supportafdelingen op på 500 mand, måtte Cybercity i går se sin kundeservice stemplet som håbløs.

Selvom man gentagne gange har forsøgt at sige sit abonnement op, kan man stadig risikere at blive afkrævet penge af Cybercity. Endda mange penge, som det kræver mange besværligheder at undgå at betale, for selskabets manglende evne til at modtage opsigelser kan resultere i, at sagen mange måneder senere sendes til inkasso.

Det kom frem i DRs forbrugerprogram Kontant i går aftes.

Efter at seks forbrugere havde fortalt om deres oplevelser med en kundeservice, som virkede decideret håbløs, kunne selskabets direktør for kundeservice kun beklage det skete og spagt fastholde, at sagerne ikke er repræsentative for Cybercitys generelle serviceniveau.

At Cybercity blev udsat for en heftig imagemæssig dukkert, må selskabet bare leve med, erkender pressechef Peter Glüsing i Cybercitys ejerselskab Telenor.

Han forklarer overfor ComON, at de seks sager fremstillet i Kontant, stammer fra før firmaet begyndte en oprustning af supportafdelingen. Denne blev kraftigt udvidet i forbindelse med overførslen af kunder fra Tele2, som Telenor købte sidste år.
Tele2-kunderne har fået tilbud om at flytte deres abonnementer over til de øvrige Telenor-selskaber Cybercity, CBB og Sonofon.

"Vi viste godt at det ville blive en særlig udfordring at tackle flytningen af kunder. I forsommeren ansatte vi således yderligere 130 nye folk til vores supportafdeling, så den kom op i alt 500 mand," forklarer han.

Men selv med så enorm en supportafdeling måtte Cybercity/Telenor alligevel se sig hængt ud som klassens dårligste elev når det gælder kundeservice. Det har skabt dønninger internt i organisationen, indrømmer Peter Glüsing.

Pressechefen siger til ComON, at de utilfredse kunder i Kontant-udsendelsen ikke afspejler det generelle niveau for kundetilfredshed i Cybercity, som er på linje med andre teleselskaber i Danmark. Det samme gør sig ifølge pressechefen gældende, hvis man ser på antallet af klager, som er indgivet over Cybercity i Teleklagenævnet.

Kontant-udsendelsen om Cybercity kan ses på nettet http://www.dr.dk/dr1/kontant
" target="blank">her.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere