Fejl i telefonregninger koster forbrugere dyrt

Forbrugerne kæmper ofte forgæves, når de oplever fejl i deres telefonregninger. Uforståelige poster og flytninger eller saldoordninger, som selskaberne har glemt alt om, skaber travlhed hos Forbrugerinformationen.

Forbrugere, der ikke holder et vågent øje med deres telefonregninger, kan bruge hundredvis af kroner på fejlagtige opkrævninger, skriver Forbrugerinformationen i sit nyhedsbrev.

Klager til Forbrugerinformationens rådgivning viser, at det bugner med fejl i ofte uforståelige regninger fra teleselskaberne.

- Teleselskaberne er åbenbart så forhippede på at skaffe sig kunder, at hverken deres regnskabsafdelinger eller tekniske faciliteter kan følge ordentligt med, siger Inge Norus, der leder Forbrugerinformationen rådgivningsteam.

Fejlene omhandler ofte forkerte poster eller flytninger, saldoordninger eller spærringer, som telefonselskabet ikke har registreret.

Når der sker fejl fra selskabernes side, er det vanskeligt at få dem rettet. Og selv om forbrugeren gør indsigelse mod en regning, kan selskabet godt finde på at lukke telefonen. Når den skal åbnes igen, koster det 200 kroner, oplyser Forbrugerinformationen.

- Det presser folk til at betale, uanset om de mener, at de har ret. For man kan ikke undvære sin telefon ret længe. Og det kan være svært at trænge igennem til selskabet, siger Inge Norus.

Tjek selv din telefonregning

? Virker de spærringer og den saldokontrol, du har bestilt?
? Får du dine regninger regelmæssigt? (Ellers kan du pludselig få en kæmpe regning)
? Er regningens størrelse nogenlunde som sidste gang? Hvis ikke, hvorfor?
? Betaler du for abonnementer, du har opsagt?
? Hvis du har fast forvalg til et andet selskab, betaler du så stadig til TDC?
? Betaler du for det internetabonnement, du har bestilt?
? Betaler du for abonnementer, som er bestilt, men som aldrig har virket?

Kilde: Forbrugerinformationen

Relevant link:

Forbrugerinformationens nyhedsbrev




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere