TDC Mobil og CBB Mobil holdt mandag møde for at drøfte den kritik af TDC's procedurer ved flytning af kunder til andre mobilselskaber, som både CBB Mobil og Tele2 i sidste uge lod hagle ned over den danske telekæmpe.
Efter mødet trækker CBBs direktør nu en del af kritikken tilbage.
»På mødet fik jeg det klare indtryk, at der ikke er tale om bevidste fejl fra TDC's side,« siger CBB Mobils administrerende direktør, Teddy Søgaard Pedersen.
På mødet fremlagde CBB Mobil ifølge de to selskaber dokumentation for, at der i en række tilfælde er begået fejl hos TDC Mobil i forbindelse med konkrete flytteanmodninger.
»TDC Mobil lovede at undersøge de pågældende sager, og parterne blev endvidere enige om en række konkrete skridt med henblik på at optimere de relevante processer,« lyder det.
Til gengæld for den indrømmelse måtte CBB-direktøren æde sine udsagn om, at TDC bevidst sylter kundeflytningerne.
»Men jeg fastholder, at der - i hvert fald i en konkret periode - har været uacceptabelt mange afvisninger, som synes at savne en rimelig begrundelse. Jeg er glad for, at det problem nu ser ud til at blive løst,« siger Teddy Søgaard Pedersen.
»Vi har haft en god snak og har fået ryddet nogle misforståelser af vejen. Det er i alles interesse, at vi finder en løsning på de uhensigtsmæssigheder, der måtte være. Men selvfølgelig snyder vi ikke på vægten, og det er jeg glad for, at CBB Mobil nu er enige med os i,« siger TDC Mobils kundeservicedirektør Peter Lanng Nielsen.
Også Tele2 er indkaldt til et lignende møde med TDC.
Parterne mødes igen om 14 dage for at evaluere effekten af de aftalte tiltag.