Sikkerhedsproblemet for Microsoft er til at tage at føle på. Selv om virksomheden hvert år investerer flere hundrede millioner kroner i øget sikkerhed i programmerne, går der stort set ikke en dag, hvor man i alverdens medier kan læse, at nu udnytter en ny virus et nyt hul i Internet Explorer, eller nu står en bagdør pivåben i et andet program fra Microsoft.
Skriverierne er mange, og faren reel. Det på virker i høj grad kundernes tiltro til Microsofts software.
En stikprøveundersøgelse blandt læserne på comon.dk foretaget for nyligt viser, at seks ud af ti har lav tiltro eller tiltro under gennemsnittet til sikkerheden i Microsofts software.
Blot syv procent har meget høj tillid til sikkerheden i Microsofts produkter.
»Vores anseelse blandt kunderne er simpelthen ikke høj nok, og derfor er min allervigtigste målsætning, at vi arbejder på at være blive mere ansvarlige, mere troværdige og mere tillidsfulde,« kommenterer Microsofts danske direktør Jørgen Bardenfleth.