Elselskaberne mangler ikke opmærksomhed fra medier eller potentielle kunder i forbindelse med lanceringen af deres fælles firma, foreløbigt kaldet Company-X, der med tiden skal markedsføre nye fælles fiberprodukter.
71 kreative ComON-læsere tog sig tid til at forfatte forslag, da ComON forleden bad dem om at hjælpe elselskaberne hitte på et navn til det nye selskab.
Forslagene – langt over 100 alt i alt – er nu sendt til bestyrelsesformand Kim Frimer og den nyudpegede direktør for Company-X, Anders B. Christjansen.
Sidtnævnte fortæller, at han har fulgt forslagsprocessen på ComON med stor interesse.
Direktøren vil dog ikke kommentere navnesagen nærmere, siger han. Han ønsker heller ikke at oplyse, om der er forslag, der går igen i den liste, som elselskaberne har hyret to branding-selskaber til at udarbejde, og listen over ComON-læsernes forslag.
Elselskaberne vil ifølge Anders B. Christjansen være klar med et navn til det fælles firma ”inden sommerferien.” Desværre har det noget længere udsigter med at få et bud på, hvad den fælles fibersatsning for de 15 elselskaber egentlig vil afstedkomme af konkrete nyskabelser.
Anders B. Christjansen fortæller, at man ind til videre fortsætter som før med de to indholdsselskaber Profiber og Smile Content. Først senere skal det fælles selskab lancere egentligt nye produkter og tjenester. Den tidshorisont ligger tilsyneladende noget længere ude i fremtiden, end elselskaberne oprindeligt havde tænkt sig, da de lancerede det fælles selskab ved årets start.
Mens selskaberne tidligere har givet indtryk af, at et konkret udspil som resultat af fusionen af Smile og Profiber var lige ved at være klar, så siger direktøren, at tidshorisonten for nye produkter nu hedder ”inden årets udgang.”
”Vi præsenterer først en branding af selskabet. En markedsføring af nye tjenester og produkter kommer inden årets udgang,” siger Anders B. Christjansen.
Elselskaberne må så håbe, at den store interesse fra omverdenen er lige så stor om syv måneder, som den er i dag.