Den danske multimedia-pris Thor blev i fredags uddelt ved den årlige branchefest i Bella Centeret. Den helt store vinder var medicinalfirmaet Novo Nordisk, som løb med Årets Thor for deres tre vindende produkter i konkurrencen. ISO vandt prisen som den bedste forbrugerorienterede handelshjemmeside. Nationalbankens hjemmeside blev kåret som det bedste web-sted med forbrugeroplysninger. Den bedste søgemaskine blev Jubii.
Novo Nordisk's hjemmeside vandt årets Thor for den bedste business-to-business hjemmeside. Medicinalkoncernen vandt også en prisen som bedste uddannelsesorienterede hjemmeside for Virtual Lab. Den bedste danske underholdningshjemmeside blev Musik.org, der bl.a. indeholder nyhedsstof, anmeldelser og historier fra en række danske musikmagasiner.
Deadline's danske adventurespil Giften fik prisen for den bedste underholdnings-CD-ROM for voksne. Den bedste CD-ROM for børn blev Magnus og Myggen fra Ivanoff. Bedste uddannelses-CD-ROM for voksne blev "Velkommen til Novo Nordisk", mens Feldborg Multimedia vandt prisen for bedste uddannelses-CD-ROM til børn med Byens Lys. Avedøre 2 fra Mousehouse blev den bedste forretningsorienterede CD-ROM.
Umiddelbar før festen stemte alle festdeltagerne på deres
egen favorit til Årets Thor, og publikumsprisen gik til firmaet BrandFactory for deres web-sted
www.skyggen.dk.
Flere informationer om prisen findes på http://www.thor-galla.dk.