NNIT klarer sig godt. Det viser årsregnskabet fra Novo Nordisks it-selskab.
Årsrapporten viser, at NNIT vokser 11 procent mere end markedet. NNIT er blandt de mest profitable it-servicevirksomheder i Danmark med en overskudsgrad før skat på 12 procent.
»Det væsentligste er deres kundetilgang, hvor de har en fornuftigt på vækst på kunder udenfor Novo-koncernen,« siger Nordic Research Director i analysefirmaet IDC, Karsten Ho-Lanng, til ComON.
NNIT er gået fra at have 150 kunder i 2004 til 189 i 2005.
NNIT er kommet ud med et resultat før skat på 105 millioner kroner for 2005. Det er dog anelse lavere end sidste år, hvor resultatet blev 119 millioner kroner.
Omsætningen er kraftigt stigende. I 2004 var omsætningen på 800 millioner. I 2005 var omsætningen steget til 890 millioner.
Novo Nordisks it-selskab henvender sig mest til farmavirksomheder og offentlige kunder. Tilsyneladende har NNIT ikke svært ved at få nye kunder. Selskabet har nu 30 kunder inden for Pharma & food-kundesegmentet, 48 kunder inden for Public- og 111 inden for Advanced companies-segmentet.