Skats beslaglæggelse af onlineforhandleren Getmores lager har ifølge en mail fra firmaets kundeservice ført til, at Getmore ikke længere kan behandle bestillinger og afsende varer.
»Skat har, mandag d. 30/8, i forbindelse med nogle undersøgelser foretaget en konfiskering af vores lager og lukket vores bankkonto. Som konsekvens heraf står vi desværre nu i en uafklaret situation, hvor vi ikke kan behandle og afsende din bestilling. Vi håber, at vi snart får en afklaring af situationen, men som det ser ud lige pt., kan vi desværre ikke oplyse, hvornår situationen vil ændre sig,« hedder det i mailen, som er afsendt fra Getmore her til morgen.
Ringer man til Getmores kundeservice fortæller en telefonsvarer, at man »på grund af omlægning« ikke længere yder telefonsupport. I stedet henvises kunderne til at kontakte Getmore via email. Getmores hjemmeside er dog fortsat i luften med fremvisning af varer.
Det er efterhånden ti dage siden, at Skat beslaglagde Getmores lager og lukkede firmaets bankonto. Efterfølgende har også PBS lukket ned for Getmores betalingsaftale, og dermed kan kunder ikke længere overføre betalinger til firmaet.
CRN har flere gange forsøgt at kontakte Getmores direktør Steen Mortensen direkte, men han tager ikke telefonen.