Oki lancerer sin nye C5000-serie, som selskabet forventer, tager 20 procent af markedet på et år. Primært skal markedet tages fra inkjet-printere og sort/hvid-laserprintere, men konkurrenterne HP, Minolta og Epson står også for skud, meddeler Oki i forbindelse med produktlanceringen.
Oki vil have fat i de små og mellemstore virksomheder, som hidtil ikke har villet investere i en farvelaser-printer på grund af prisen.
»Vores mål i Danmark er at gå fra at have en markedsandel på nul, til at have 20 procent af markedet for farvelaser-printere til under 10.000 kroner, inden for et år,« siger Lars Hargaard, marketingchef i Oki Systems i Danmark.
Satsningen på den lave ende af business-markedet er et led i den omfattende fokusering på erhvervsmarkedet, som Oki offentliggjorde i august 2002. Målet er ifølge Oki at komme i top-3 på markedet for print/fax-løsninger til erhvervslivet inden for to år.