Efterspørgslen på software-support vokser solidt, viser tal fra IDC. Sidste år trak denne forretning en global omsætning på 23,7 milliarder dollar med sig. Frem til 2007 ventes en årlig vækst på 7,7 procent, og omsætningen vil om fire år nå 34,3 milliarder dollar. Men supportens karakter vil forandre sig.
IDC forudsiger, at behovet for traditionel software-service på stedet vil få en sund vækst. Men den vil være lavere end for andre typer service som fjerndiagnosticering og fjernsupport.
»Hvis man vil fortsætte med at have fremgang på softwareintegrations- og softwaresupport-markedet, mener vi, at leverandørerne hele tiden må forbedre og integrere deres e-support-tilbud og tilbyde høj tilgængelighed og missionskritisk support. Desuden mener vi, at det er afgørende for leverandørerne at forbedre supportsamarbejdet med andre leverandører, fokusere på at forbedre partnersupport og forberede remote-service og andre proaktive tjenester,« siger Christine Tenneson, som er program manager hos IDC.