TDC tilbyder tyrkisk kundeservice

TDC Mobil er i færd med at ansætte otte nye medarbejdere med en helt særlig kvalifikation: De taler tyrkisk. Med støtte fra EU's socialfond vil TDC bruge to-sprogede medarbejdere til at styrke kundeservicen over for indvandrere.

Det kræver ikke særlige danskkundskaber at tale i mobiltelefon, så indvandrere er absolut kærkomne kunder hos teleselskabet TDC Mobil.

Med støtte fra EU's socialfond vil TDC nu ansætte otte to-sprogede medarbejdere, der kan servicere den tyrkisk-talende del af kundegruppen.

- Da vi fik tilbuddet fra fonden, lagde vi hovederne i blød. Det, at kunne et mere eksotisk sprog end blot engelsk, tysk eller fransk kunne være en forretningsmæssig fordel for os, siger chefkonsulent Agnete Kjellberg fra TDC Mobils personaleafdeling.

Foreløbig søger TDC Mobil fire tyrkisk-kyndige medarbejdere til kundeservice-afdelingen i Odense og fire til afdelingen i Århus.

Stor interesse

De første medarbejdere er allerede ved at blive ansat, og den store interesse er kommet bag på TDC:

- Vi holdt et informationsmøde i Århus i samarbejde med indvandrermiljøet, og der mødte 20 mennesker op, selvom det var midt i sommerferien, siger Agnete Kjellberg.

Idéen er at gøre indvandrerne opmærksomme på særlige åbningstider, hvor man kan træffe tyrkisk-talende personale i TDC Mobils kundeservice.

Bliver initiativet en succes, vil TDC Mobil også ansætte medarbejdere, der taler andre udbredte indvandrersprog.

- Vi har fået omkring 600.000 kroner fra EU til forsøget, som løber over to år. Pengene bruges til et særligt teambuilding- og mentorprogram, for pengene dækker naturligvis ikke lønomkostningerne, fortæller Agnete Kjellberg.

Hun understreger, at der netop er tale om ordinære stillinger, som ikke er tidsbegrænset til to år.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere