I løbet af 2002 faldt Cybercitys markedsandel på ADSL-markedet med tre procentpoint til 10 procent. Alligevel melder udbyderen sig nu klar til at gå i krig mod TDC og gigantens totale dominans på ADSL-markedet.
Siden årsskiftet har Cybercity ifølge en pressemeddelelse oplevet mere end en fordobling i den ugentlige tilgang af ADSL-kunder. Det vidner, ifølge Cybercitys direktør Henrik Clausen, om, at det er muligt at flytte markedsandele.
»Resultaterne taler deres tydelige sprog. Vores tilgang af nye ordrer er oppe på 1.000 stykker om ugen, hvilket er en fordobling i forhold til sidste år,« siger Henrik Clausen.
»Ud over vores mulighed for at dække hele landet må en betydelig del af tilstrømningen særligt tilskrives to forhold. For det første er der blandt danske virksomheder en stigende interesse for at etablere hjemmearbejdspladser via den såkaldte bruttolønsordning. For det andet har vi gennemført en meget målrettet markedsføringsindsats med tv-reklamer, direct mails, avisannoncering mv.« siger Henrik Clausen.
Cybercity forventer at tilstrømningen af nye ordrer fortsætter. Henrik Clausen siger til ComON at en vækst på 30 til 40 procent i indeværende år ikke er et urealistisk mål.
»Vi har styrket vores samarbejde med en række partnere, som videresælger vores produkter, ligesom vi har videreudviklet en række produkter til både erhvervs- og privatkunderne. Det har givet os en fornuftig position i dag, som både kan og skal udvikles fremover,« siger Henrik Clausen.