Verdens største internet-butik vil nu første gang sælge sit mest efterspurgte produkt – e-bogslæseren Kindle – i fysiske butikker. Amazon har indtil nu kun solgt Kindle gennem sin egen netbutik, men nu er der indgået et samarbejde med den amerikanske detailkæde Target.
Allerede fra den kommende weekend kan kunderne i Targets mange forretninger rundt omkring i USA finde Kindle på hylderne, skriver Wall Street Journal.
Sony sælger allerede sin E-Reader gennem flere store varehuskæder og boghandlere verden over, og nu har Amazon så fået en ny konkurrent i form af iPad, som både sælges gennem Apples egne butikker og den amerikanske kæde Best Buy.
Amazon startede for 15 år siden som online-boghandel og har siden udvidet sit sortiment til at omfatte mange slags produkter. Kindle blev lanceret for tre år siden i USA og sidste år kom så de internationale versioner, som også kan bestilles fra Danmark. Men der mangler stadig dansksproget indhold.
Kindle bruger den såkaldte E-Ink-teknologi til sit display, som er meget strømbesparende, men denne teknologi egner sig ikke til video eller indhold i farver.
Det er første gang, at Amazon forsøger sig med salg af produkter i fysiske butikker.