Mandag slår endnu en onlineforhandler dørene op. Det er Elselskabet NRGI, der står bag den nye portal, der lanceres under navnet Wupti.com.
Vareudvalget kommer til at bestå af husholdningsprodukter, hårde hvidevarer og itudstyr.
»Vi kommer ikke ind og konkurrere på hardcore på tilbehør. Vi kommer mere til at gå efter de mere gængse færdige pakkede modeller til den brede del af befolkningen,« forklarer Torben Mouritsen, der er marketingschef for Wupti.com.
Den nye butik skal ikke umiddelbart ind og konkurrere med resten af branchen på edbperiser og lignende sites, men Torben Mouritsen vil dog ikke helt afvise, at det kommer til at ske på et tidspunkt.
»Vi kommer til at markedsføre os kraftigt på en anden måde, og regner med at vi kan lokke folk direkte ind på vores site,« fortæller Torben Mouritsen.
Wupti.com har NRGI i ryggen og dermed er netbutikken ganske habilt finansieret. Wupti.com starter ud med 12 ansatte.