Det er atter blevet tid til en kampagne for at få flere danskere til at betale licens. I år sker det med et glimt i øjet, fortæller DR Licens.
I de postomdelte forsendelser ligger et plettet brev med gotiske bogstaver og indledningen:
»Vi skriver til dig per postomdelt papirbrev, da du hverken ejer radio, tv, internet-pc eller mobiltelefon
med internetadgang. Vi kender til din ellers noget isolerede situation, fordi du ikke er tilmeldt medielicensen, der er lovpligtig for alle, der ejer ét af de nævnte apparater«.
Med et sarkastisk glimt i øjet inviterer DR Licens modtageren velkommen i det 21. århundrede.
»Husk at du kan tilmelde dig nemt og enkelt på dr.dk/licens, hvis du en dag får en pc«.
Tidligere års kampagner har vist, at der spyttes ekstra i kassen, men licensindbetalingen er langt fra 100 procent. Det er især aldresgruppen mellem 18- og 25-årige, der er tilbageholdende med at betale medielicens.
Hele brevet kan læses hos DR Licens.