Sådan vil Facebook tjene penge på dig

Facebook har netop præsenteret de muligheder, som annoncører får mulighed for at bruge på den sociale netværkstjeneste.

Facebook er stadig lillebror sammenlignet med MySpace.com, men opkomlingen kæmper sig hastigt ind på storebror. Det skyldes ifølge flere eksperter, at brugerne flygter fra MySpace, der i højere grad er præget af annoncørernes interesser.

Men nu er Facebook også klar med en annoncesatsning, der skal hive penge i hus.

På et møde i New York offentliggjorde den unge grundlægger af Facebook, Mark Zuckerberg, planen med navnet Facebook Ads. Facebook Ads skal blandt andet baseres på anbefalinger, viral markedsføring og Facebooks applikationer.

Annoncørerne får tre muligheder på Facebook. De kan lave deres egne Facebook-profiler, de kan lancere kampagner og få adgang til specifik information om sidens cirka 50 millioner brugere.

Ved at oprette firmaprofiler opnår annoncørerne det, som Zuckerberg kalder "trusted referral". Altså besøgende der kommer på siden, fordi venner har anbefalet det - i stedet for at det er blivet lokket derind af annoncebannere.

Muligheden for at lave Facebook-applikationer skal skabe integration mellem firmaernes officielle hjemmesider og brugernes netværk på Facebook.

Muligheden for at få adgang til Facebooks voksende statistiske materiale om sine brugere kan blive meget interessant for annoncører. For eksempel forklarede Zuckerberg på konferencen, at man vil kunne målrette en kampagne mod kvinder i en bestemt aldersgruppe, der er bosiddende i New York.

Annoncesystemet kommer til at fungere mere eller mindre automatiseret, som man kender det fra Googles reklamesystem, men Facebook får også en salgsafdeling.

Blandt Facebooks første kommercielle partnere er Sony, Joost, Coca-Cola, Blockbuster og General Motors.

Nu er det så interessant, hvordan brugerne tager i mod initiativet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere