Microsoft har indgået et samarbejde med Odense Tekniske Skole om at blive uddannelsessupport-center. Support-centret går i luften 1. august og det første år vil support-centret blive drevet som et pilotprojekt, hvor den gratis, tekniske support-service udelukkende bliver et tilbud til lærere på de 75 danske skoler, der er en del af det europæiske netværk af it-innovative skoler kaldet ENIS.
Efter et år evalueres projektet. Hvis det vurderes, at der er behov for et support-center i Danmark, vil support-centret herefter tilbyde teknisk support til samtlige grundskoler og ungdomsuddannelsesinstitutioner i Danmark.
Support-centret vil primært blive drevet af Microsoft-certificerede studerende på skolen. Odense Tekniske Skole er et Microsoft IT Academy, og det er i dette regi, at de studerende er Microsoft-certificerede. Ud over de studerende er en række lærere tilknyttet support-centret som back-up, hvis der er behov for at eskalere supporten.
Support-centret vil fra 1. august være åbent for telefonsupport dagligt fra klokken 8.00 - 14.00. Derudover tilbyder centret e-mail-support inden for 24 timer fra mandag til torsdag. Forespørgsler, der modtages på e-mail inden kl. 9.00 om morgenen, behandles samme dag.
Support-centret oprettes som en del af Microsoft-programmet Partners in Learning. Partners in Learning er et samarbejde mellem Microsoft, grundskoler, ungdomsuddannelsesinstitutioner og relevante myndigheder.
Målet med samarbejdet er at sikre, at eleverne opnår de it-kompetencer, der er nødvendige i fremtiden, og Microsoft tilbyder med forskellige tiltag at hjælpe med at strukturere integrationen af it i undervisningen.
Microsoft IT Academy er et undervisningsprogram under Partners in Learning, der giver elever og studerende adgang til it-undervisningsforløb baseret på den nyeste teknologi fra Microsoft.