Just-Eat har netop scoret en investering, som målt efter danske målestok er pænt stor. I alt har Just Eat skaffet 257 millioner kroner i en ny investeringsrunde.
Efterhånden er det en tilsnigelse at bruge "danske målestokke" for Just-eat. I dag har firmaet base i London, og de friske penge skal bruges til at skaffe take away-tjenesten et internationalt gennembrud.
Just-Eat har 15.000 tilknyttede restauranter i 10 lande, men er ikke repræsenteret gigamarkedet USA. Måske er den store investering et tegn på, at Just-Eat forsøger at rykke hurtigt, før konkurrenter som GrubHub dominerer markedet.
Det er to venture-investeringsfirmaer - Greylock Partners og Redpoint Ventures - der som nye investorer skyder penge i foretagendet. Også den eksisterende investor, Index Ventures, skyder nye penge i selskabet, skriver TechCrunch Europe.
Just-Eat fungerer basalt set ved, at pizzeriaer og restauranter kan slippe for at starte deres egen webshop - i stedet kobler de sig på Just-Eats portal, som så fungerer som link mellem take away-kunden og restauranten. På opstartsmarkedet i Danmark har konkurrenter anklaget Just-Eat for at bruge ufine metoder ved at kræve af partner-restauranter, at de ikke måtte koble sig på konkurrerende take away-tjenester.
Firmaet, som tidligere har haft base i Kolding og Aarhus, men nu ligger i London, hævder at have haft en vækst på 80 procent i antal bestillinger sidste år.
Forleden kom det frem, at Chicago-baserede GrubHub.com har skaffet en investering på 107 millioner kroner. GrubHub har allerede restauranter i en del storbyer, eksempelvis New York, Chicago, San Francisco, Boston, Los Angeles, Washington DC, men forventer at vækste voldsomt i USA.