Klaus Riskær Pedersens seneste internet-projekt er netop lanceret under navnet TrackTesting. Med den nye tjeneste får musikinteresserede mulighed for at påvirke, hvad pladeselskaberne sender på markedet og sammensætningen af radiostationernes playlister. For hver anmeldelse optjenes point, der kan indløses hos Jubii Musik.
»Folk brokker sig altid over, at de aldrig spiller noget ordentligt i radioen. Nu kan de selv gøre noget ved det, og oven i købet få musikken gratis som tak for hjælpen. TrackTesting er et eksempel på, hvordan internet til stadighed skaber forbedrede muligheder for dialog imellem kunder og producenter. Og når det der produceres netop er indhold, så kan man næppe se en mere oplagt udnyttelse af de tekniske muligheder for at få ens kunder i tale,« siger Klaus Riskær Pedersen.
Han erkender, at et projekt af denne karakter ikke har nogen kommerciel bæredygtighed i et så lille marked som det danske.
»Men Danmark er et ideelt udviklingssted for netop denne type projekter, der ligger i grænsefladen imellem teknologi og kvalificeret brugerudnyttelse. Fremtiden for projektet kommercielt set, er skalering til det bredere europæiske marked,« siger han.
En offentlig betaversion kan fra i dag afprøves på www.tracktesting.dk.