Højteknologifonden starter nu en charmeoffensiv for at øge kendskaben til fonden hos små og mellemstore virksomheder. Det skriver ErhvervsBladet. Fonden har indtil nu ikke brugt mange kræfter på at reklamere for sig selv, og det har givet problemer i forhold til antallet af kvalificerede ansøgninger.
Sidste år måtte fonden frasortere 101 interesserede mindre firmaer allerede inden ansøgningsfasen, fordi deres projekter ikke passede med Højteknologifondens formål.
»Sidste år havde vi ikke tid nok til at få slået vores tilstedeværelse og formål ordentligt fast. Som en helt ny institution skal vi selvfølgelige markedsføre os, og derfor skruer vi nu op for informationsarbejdet,« siger Carsten Gaarn-Larsen, direktør for Højteknologifonden, til ErhvervsBladet.
I år er der kommet færre interessetilkendegivelser i forhold til sidste år, men til gengæld er kvaliteten og relevansen steget betydeligt.
Som et led i den kommende charmeoffensiv vil Højteknologifonden holde større informationsmøder over hele landet. Fonden skal i år uddele 200 millioner kroner til forskningsprojekter.