TDC, Hewlett-Packard og Microsoft vil have mere fokus på mobile løsninger. De tre selskaber er derfor gået sammen om et fælles kanalinitiativ - Mobility Club.
Det nye kanalinitiativ - Mobility Club - samler omkring 50 udvalgte partnere, og skal ruste dem til at yde den bedst mulige rådgivning om mobile løsninger til erhvervskunder.
»Med få undtagelser har partnerne i dag specialiseret sig i enten it eller telefoni, men der er behov for at kombinere de to verdener. Erhvervskunder har brug for sparringspartnere, der kan sammentænke bærbare pc'er og pda'er med softwareplatforme, mobile mail- og kalenderløsninger, trådløse netværk og mobile bredbåndsopkoblinger,« siger markedsdirektør Anders Herløv fra HP Danmark
De tre selskaber regner med, at traditionelle tele-partnere vil flytte sig, så de kan rådgive om PDA´er og bærbare computere, ligesom at traditionelle it-partnere forventes at kunne rådgive om telefoni.
»Vi inviterer kanalpartnere til at deltage i et forum, hvor der er fokus på at tænke de to discipliner sammen til helhedsløsninger. Markedet er der, og der er afkast at hente for de partnere, der engagerer sig og investerer i det nødvendige kompetenceløft,« siger salgsdirektør Bjarne Riis fra Microsoft Danmark.
Mobility Club vil også tilbyde uddannelse og markedsføringsstøtte til de udvalgte partnere.