Det, der passer til det danske marked, passer ikke nødvendigvis til det britiske marked. Det har Netdoktor Gruppen erkendt. Selskabet har derfor tilpasset deres produkter til de forskellige lande og reorganiseret virksomheden, så der fremover bliver fokuseret på de forskellige segmenter i de enkelte lande.
Bestyrelsesformand Lars Thuesen forklarer, at man i Danmark har haft stor succes med netdoktor.dk og babyklubben.dk, hvorimod de støttesystemer, der er udviklet til at hjælpe medicinalindustrien med at sælge deres produkter, ikke er slået igennem.
I England er billedet spejlvendt. Her satses der fremover på støttesystemerne, mens der bliver skruet ned for blusset, når det gælder portalvirksomhederne.
»For at det ikke skal være løgn, så er det et helt tredje billede, der viser sig i Tyskland. Her er det sygekasserne, der køber vores produkter,« forklarer Lars Thuesen til ComON.
De mange forskellige hensyn, der skal tages, gør, at en ensrettet it-strategi ikke er rentabel. Derfor er Netdoktor Gruppens datterselskaber i England og Tyskland for 80 procents vedkommende nu frasolgt til den lokale ledelse, som driver en tilpasset Netdoktor virksomhed under en franchise aftale med Netdoktor Holding. Både i Tyskland og England meldes om solid fremgang i indeværende år. Netdoktor findes desuden i Østrig, Sverige og Spanien baseret på ren franchise.
Reorganiseringen betyder, at det hidtidige danske Netdoktor selskab, Netdoktor A/S, er under afvikling. Fremover er det Netdoktor Media, der skal drive portalerne i Danmark. Netdoktor Holding ejer fortsat brandet og IP-rettighederne.
Netdoktor.dk besøges hver måned af mere end 350.000 danskere, der søger information om sundhed. Netdoktor Babyklub har 120.000 medlemmer, der søger viden og fællesskab omkring graviditet, fødsel og småbørn, mens Netdoktors rygestopservice; KVIT.DK, som blev lanceret for et år siden, har 250.000 sidevisninger og 8000 unikke brugere.