Fra januar til marts er antallet af danske hjemmebrugere steget med 13,8 pct. til 2.372.000, ifølge de seneste tal fra Jupiter MMXI. Dermed har omkring 300.000 nye brugere opdaget Internet i Danmark siden årsskiftet.
Mens Internet-portaler som Jubii, MSN og Opasia ikke overraskende ligger i top, når det gælder antallet af unikke besøgende, så betragter de danske Internet-brugere tilsyneladende ikke portalerne som andet end vejvisere, der hurtigt skal passeres på vejen mod mere interessant indhold.
Ihvertfald er det påfaldende, at der bruges meget lidt tid hos portalerne. Mens Jubiis brugere i marts tilbragte 31 minutter på siden i gennemsnit, så er tallet hos Dating.dk næsten seks gange højere; Dating.dks 181.000 unikke besøgende brugte i gennemsnit 2 timer og 55 timer på kontaktsitet.
Men også tjenester som Napster og ICQ kan tiltrække og fastholde de danske Internet-brugere. Jupiter MMXI fortæller at 118.000 unikke brugere hver tilbragte 119,7 minutter i gennemsnit med at hente MP3-musik hos Napster i marts, mens 297.000 chattede i 117,5 minutter hos ICQ.