Ejere af fladskærms-tv, og dvd-recordere købt gennem netbutikken Xave.dk har svært ved at få service på varerne. Xaves hjemmeside er nemlig lukket, og der er ingen oplysninger om, hvor man skal henvende sig, hvis det købte udstyr skal repareres, skriver Nyhedsavisen i dag.
Avisen har talt med flere kunder, som er frustrerede over, at de ikke kan komme i kontakt med firmaet bag Xave.dk. Hjemmesiden lukkede tilbage i maj men alligevel er firmaet Xave Aps i Århus stadigt aktivt, oplyses det hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen.
»Ifølge e-handelslovgivningen er man forpligtiget til at give en række oplysninger til sine kunder, som gør det muligt at komme i kontakt med firmaet. Hvis siden er blank og firmaet stadigt er aktivt, er det i strid med lovgivningen omkring e-handel,« siger advokat Jesper Langmark fra firmaet Bender, von Haller og Dragsted, der har specialiseret sig i lovgivningen omkring e-handel, til Nyhedsavisen.
Firmaet Xave ApS ejes af Bank & Berg. Til Nyhedsavisens spørgsmål om, hvor man skal henvende sig med defekte varer, svarer direktør Carsten Bang, at alle kunder har været i kontakt via email.
Carsten Bang har tidligere haft tætte relationer til dette nyhedssted, idet han virkede som koncerndirektør for ComONs tidligere ejer, Ncom Publications, ind til dette selskab blev solgt i maj i år.