Mens DR forrige måned lagde stor afstand til TV2 i kampen om net-besøgende, så er statsradiofoniens internetsatsning i den seneste FDIM-undersøgelse dalet en del i brugernes agtelse.
De netop offentliggjorte tal viser, at DR er faldet fra 1.987.000 brugere i juni til 1.837.000 brugere i juli. Omvendt har rivalerne hos TV2 har tegnet sig for et tilsvarende løft i populariteten i samme periode, nemlig fra 1.494.000 til 1.620.000 brugere. Det giver en 4. plads efter henholdsvis krak.dk og dmi.dk, der begge har beholdt deres respektive 2. og 3. pladser på den mediemæssige dansktop.
Ekstrabladet.dk, der tidligere har været ude af FDIMs nyligt lancerede og mere grundige målesystem, er kommet ind på en femteplads på hitlisten for internetmedier.
Comon.dk er også gået frem, nemlig fra 141.000 til 174.000 besøgende, og ligger nu på en 39.plads foran rivalerne fra Computerworld (en 42. plads) og version2.dk (en 83. plads).
Målt på antal sidevisninger ser listen noget anderledes ud: Så bliver top-5 listen anført af Arto på førstepladsen mens TV2, dating.dk, Jubii, og Ekstrabladet kommer på de følgende pladser.
På Comon kan vi nu bryste os af mere end 2,4 millioner sidevisninger - nok til en 48. plads og cirka en million over konkurrenten Computerworld på plads nr. 60, mens Version2 nøjes med plads nr. 88.
Problemet med sidevisninger er dog, at man ikke helt ved, om flere besøg skyldes læsere, der målbevidst og begejstret går efter forskelligt indhold på siden - eller læsere, der vantro går tilbage til siden, de lige har forladt, for at se, om de virkeligt læste rigtigt...