Tele2-kundeservice smækker røret på

Hvis gode gamle kunder ringer til Tele2's kunderservice med et problem, risikerer de at få en uforskammet behandling og i værste fald risikerer de, at røret bliver smidt på.

Medarbejderne i Tele2's kunderservice har tilsyneladende store problemer med at udføre deres primære arbejdsopgave - at lytte til kunderne. Da en ComON-læser stillede spørgsmål til sit abonnement, endte samtalen med, at kunderservicemedarbejderen knaldede røret på.

»Jeg har altid betalt mine regninger, og der har aldrig været problemer, før jeg for et par uger siden skiftede til en anden abonnementstype. Pludselig fik jeg et brev om, at jeg var blevet pålagt en ny bindingsperiode på seks måneder. Det kunne jeg ikke forstå, og derfor ringede jeg til kunderservice for at få en forklaring. Det var desværre ikke en særlig god oplevelse, for medarbejderen ville slet ikke lytte, og til sidst endte det med, at hun smækkede røret på,« siger ComON-læseren.

Læseren fortæller, at han var i kontakt med kunderservice to gange i forbindelse med sagen, og at medarbejderne i begge tilfælde endte med at sige: »Nej nu skal DU høre, hvad JEG har at sige.«

»Det er jo helt grotesk, at man kalder det kunderservice, når medarbejderne ikke vil lytte og ender med at blive grove og uforskammede, når man præsenterer dem for et problem,« siger læseren.

Tele2's markedsdirektør Thomas Nistrup beklager, at kunden har haft en dårlig oplevelse og erkender over for ComON, at Tele2 må blive bedre til at lytte til kunderne.

»De pågældende medarbejdere er ikke uddannet godt nok - hverken i vores regler eller i almindelig god opførsel,« siger Tele2's markedsdirektør Thomas Nistrup til ComON.

Thomas Nistrup fortæller dog, at det efter hans opfattelse var i orden at pålægge kunden en ny bindingsperiode, fordi skiftet var en klar nedgradering af kundens abonnement.

Den forklaring køber kunden dog ikke.

»Det virker som en lidt underlig forklaring, for jeg skiftede fra et abonnement, der koster 119 kroner om måneden, og hvor det samtidig var gratis at ringe om søndagen, til et abonnement, som koster 113 kroner om måneden, og hvor jeg betaler for opkald alle dage. Men jo, det er da rigtigt, at jeg kunne spare seks kroner, hvis jeg helt holdt op med at ringe om søndagen,« siger læseren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


CIO Trends 2024

På denne dag vil nogle af de nominerede til prisen som Årets CIO som keynotes, hvor de deler deres erfaringer og gode råd. Vi dykker desuden ned i de dynamiske ændringer, der præger it-leder rollen, hvor ledelse og strategi spiller en stadig større rolle i de komplekse it-organisationer.

24. september 2024 | Læs mere