Teleselskabet 3 har i den grad høstet omtale på baggrund af tv-serien Ørnen på Danmarks Radio. Først skete det ved, at selskabets telefoner blev flittigt benyttet i selve serien. Efterfølgende i kraft af en voldsom mediestorm, fordi det betragtes som product-placement i licens-finansieret tv.
Nu bliver omtalen også mødt med beklagelse på Christiansborg.
Socialdemokraternes kulturordfører Mette Frederiksen beklager, at Danmarks Radio på den måde bringer fokus på et specielt produkt, som kun tilbydes af et selskab i Danmark.
»Det synes jeg ikke er særligt acceptabelt. Det allervigtigste for DR er stationens uafhænighed. Af økonomiske, såvel som religiøse og politiske interesser,« siger Mette Frederiksen til IT-avisen ComON.
Også i SF har man bemærket den markante eksponering. Men her noterer Aage Frandsen sig, at sagen allerede er taget op i Radio- og TV-nævnet.
Tv-reklame-ekspert Flemming Jensen fra mediebureauet Mediaedge:cia vurderede mandag over for IT-avisen ComON, at 3's eksponering i DR søndag aften havde en reklameværdi på mindst 700.000 kroner.