Uffe Reiner Pedersen er ikke en glad mand for tiden. Han føler sig uretfærdigt behandlet, og har svært ved at forstå, hvorfor netop hans firmaer bliver hængt ud i medierne.
Ifølge Uffe Reiner Pedersen er det kun naturligt, at der opstår nogle tvister mellem kunder og ejer, når man driver forretning.
"I vores branche er vi opdraget med, at det altid er kunden, der har ret. Men det mener jeg ikke, at de altid har,« beretter Uffe Reiner Pedersen.
Han henviser blandt andet til, Thomas Falborgs butik SHG.dk, som han mener har flere sager i Forbrugerstyrelsen end chippen.dk og guncity.dk.
»Der er ikke nogen, der får mig ned med nakken. Alle firmaer laver fejl, og hvis vi ikke har leveret en vare, så sender vi den naturligvis ud til enhver tid. Og desuden er det i orden med mig, at Thomas Falborg kalder mig for et broddent kar. Det viser bare, at de har konkurrence,« udtaler han.
Ifølge Uffe Reiner Pedersen er han én af de ældste online indehavere, der været i branchen i ni år. Og fortæller, at han i den tid aldrig har været blandet ind i en bedragerisag, og aldrig bliver det.
»De sager, der bliver nævnt stammer helt tilbage fra 2002. Og så er der nogle sager, hvor jeg har haft leveringsproblemer. Vi importer mange varer fra Kina, og når de går i rest, så går der noget tid inden de er på lager igen. En container fra Kina er nemlig 12 uger undervejs, og så må kunden desværre vente,« udtaler han.
Ifølge Uffe Reiner Pedersen har han forretning med mellem 40.000 til 50.000 faste kunder, der kører godt. Men efter al mediepostyret trænger han til en ferie.
»Jeg har været nødt til at slukke min firmatelefon, og har ikke været på arbejde siden. Og så har jeg modtaget en million hademails. Nu tager jeg på ferie i en måneds tid og må se til alt det her, når jeg vender tilbage. Der er alligevel ikke særlig meget at lave for tiden på grund af al virakken,« fortæller han.