Efter nogle turbulente år har oplevelsesguiden Alt om København (AOK.dk) nu fået vind i sejlene.
Med styrket redaktionelt indhold og udgivelse på print som gå-i-byen sektion i Berlingske Tidende er læsertallene stødt stigende. Samtidig kom guiden ud af 2004 med et pænt regnskabsresultat. Således fik selskabet bag AOK i 2004 et nettoresultat på 9,9 mio. kroner mod 1,0 mio. kroner i 2003 og underskud i årene før det.
Selskabet selv mener at det er Berlingske Tidendes køb af AOK.dk sidste år der - kombineret med en målrettet forretningsstrategi - er årsagen til den positive udvikling. Siden AOK i januar begyndte at udkomme som fast gå-i-byen sektion i Berlingske Tidende, er trafikken på websitet steget med hele 25 pct. og de kommende læsertal på print i september, forventes meget positive.
»Fusionen med Berlingske Tidende giver særdeles positive forretningssynergier, som kan hjælpe os til at erobre positionen som markedsleder på kulturområdet. Med øget mandskab og tværmedialt samarbejde mellem print og web har vi styrket indholdet på en række populære stofområder,« siger direktør Nicolai Hæggelin, AOK.dk.
AOK.dk har bygget sin nye profil og forretningsstrategi op med udgangspunkt i en større bruger- og læserundersøgelse, som blev gennemført under sammenlægningen med Berlingske Tidende. I første omgang har AOK.dk sat mere fokus på områder som shopping og livsstil, som er meget populært blandt læserne.
AOK.dk sætter yderligere fokus på sin nye og bredere profil med en større marketingskampagne, som bliver skudt i gang i midten af juni. Kampagnen kører i radio, dagblade og på web.