Hvis du sendte eller forventede at modtage penge i fredags, så skal du lige tjekke dine net-bank en ekstra gang.
Danske Bank havde nemlig så mange it-problemer i fredags, at betalinger ikke blev gennemført på dagen.
»Vi er nødt til at rulle betalingerne frem og tilbage. Det betyder, at temmelig mange privatkunder får trukket deres penge en eller to dage senere. Dem bliver det lidt billigere for,« siger Danske Banks pressechef til Morgenavisen Jyllands-Posten.
Erhvervskunder kan dog umiddelbart se sig snydt for renter. Dem vil banken godtgøre.
»Der vil være erhvervskunder, som får penge ind en eller to dage senere. De skal selvfølgelig have en godtgørelse. For langt de fleste kunder er det to kroner eller deromkring, men det kan også være op til 1.000 kroner, fordi pengene er kommet for sent i forhold til, hvad en erhvervskunde havde ønsket sig,« forklarer Jonas Torp.
Det er betaling ind og ud af banken, der er gået galt, så også andre bankers kunder kan være berørt.
Ifølge pressechefen skyldes problemerne en menneskelig fejl, der standsede den automatiske clearing af transaktioner.