Sonys meget omtalte robothund Aibo bliver nu mascot for elektronikfirmaet. Undersøgelser, foretaget i flere store europæiske lande viser, at forbrugerne er begejstrede for Aibo - fordi den repræsenterer avanceret teknologi, der også indeholder et følelsesmæssigt element.
Danskerne kan opleve Aibo på TV3 allerede i denne uge, i en reklamefilm, der er udviklet til brug i sammenhæng med VM i fodbold. Senere vil Sony udsende en biografreklame for den nye Net MD Walkman med Aibo i hovedrollen.
"Det skønne ved denne form for annoncering er enkelheden. Det handler altsammen om vores produkter, og Aibo sætter os i stand til at skabe synergi mellem dem, når den tilføjer charme og personlighed til de produkter, som den sættes i forbindelse med. Ingen af vores konkurrenter har et produkt som Aibo, og det er klart en fordel for os," siger Marketingdirektør i Sony Nordic og Direktør for Sony Danmark Henrik Kaas.
På Sonys hjemmeside vil man kunne opleve alle Aibo reklamerne i levende billeder.
Link: