Det lille danske mobilselskab M1 har nu næsten 20.000 kunder. Selskabet har på et halvt år fordoblet antallet af abonenter. En del af forklaringen er ifølge selskabet selv, at M1 har Danmarks laveste minutpriser.
»Vi har skåret alt overflødigt væk og udviklet et enkelt produkt. Vores produkt er billigt og nemt at overskue, og det tror jeg, tiltaler kunderne,« siger direktør Mads Veiby fra M1.
M1 tilbyder 3 forskellige abonnementer, hvor det billigste markedsføres med en minutpris på 49 øre. Til gengæld er opkaldsafgiften på 50 øre, hvor de fleste andre selskaber ofte kun tager 25 øre i afgft per opkald.
M1 er tidligere blevet kritiseret af både konkurrenter og af IT- og Telestyrelsen for som alternativ til den lave minutpris, at have skruet op for opkaldsafgiften. Udover opkaldsafgiften skal der også betales en 25 øre i opkaldsbesøg.