Mandag trak DK Hostmaster stikket ud på 26.000 .dk-domæner, og det har givet en voldsom ballade. I går beskyldte udbyderen af gratis-hosting Freepaq.dk DK Hostmaster for at have lukket deres domæne selv om, regningen var betalt.
Flere andre virksomheder fulgte trop og forklarede, at de havde oplevet noget lignende.
Blandt andet fortalte John Schneider fra selskabet Firma Web, at han både havde faxet et skriftligt bevis for, at pengene var sendt, samt fået sin bank til at ringe og fortælle til DK Hostmaster, at pengene var overført.
"Vi havde betalt for vores domæne to måneder forinden, men alligevel blev vi lukket ned. De var helt kolde og sagde, at pengene ikke var kommet, og derfor lukkede de vores domæne. Først et par dage efter opdagede de, at de havde fået pengene for længst," sagde John Schneider.
Men spørger man DK Hostmaster, holder forklaringerne holder ikke vand.
"Det er decideret løgn, når Freepaq siger, at de har indbetalt pengene til os til tiden. Det har de ikke. Vi har først modtaget pengene torsdag, og så tager det lidt tid at eksperede ordren," siger DK Hostmasters administrerende direktør Per Kølle.
Heller ikke Firma Webs forklaring kan han genkende.
Den første regning blev sendt ud den 14. april. Herefter fulgte DK Hostmaster op med en rykker i starten af juni, og endnu en for fire uger siden, hvor ejerne af 46.000 .dk-domæner stadig ikke havde betalt.
De seneste fire uger har DK Hostmaster modtaget 20.000 indbetalinger, og processen er forløbet stort set uden fejl, siger Per Kølle.
"Jeg vil godt indrømme, at vi i perioden har lavet fire fejl. Og det er vi kede af. Men fire fejl ud af 20.000, det er immervæk ikke ret mange. Og det er ikke i hverken Freepaqs eller Firma Webs tilfælde," siger han og forklarer, at de fire fejl opstod, fordi DK Hostmaster ikke havde fået registreret en adresse-ændring.
Per Kølle forlanger at se en dateret bankoverførsel fra Freepaq og Firma Web, før han vil bruge mere tid på deres sag.
"Jeg kan da godt forstå, at de har behov for at forklare sig ud af problemet overfor deres kunder. De har jo et problem, når deres site ikke virker. Men at de så prøver at tørre den af på os, det synes jeg ikke er fair," slutter Per Kølle.