Den nordiske webspecialist Creuna er nu i sorte tal. Sidste år fik virksomheden konverteret gæld og modtog et millionindskud. Det har tilsyneladende været umagen værd, for Creuna har i første halvår vendt underskud til et samlet nordisk resultat efter afskrivninger på 3 millioner danske kroner efter afskrivninger.
Den nordiske omsætning nåede op på 44 millioner kroner. Der opgives ikke dansk omsætning, men resultatet på den hjemlige bane blev efter afskrivninger 1,9 millioner kroner, oplyser administrerende direktør Thomas Vejlemand til CRN.
Han beretter, at fremgangen skyldes en generel udvidelse af samarbejdet med en række kunder, herunder Falck, Scandlines, GN Resound, Astra-Zeneca og NESA. Dertil kommer, at effekten af restruktureringer gennemført i 2002 og 2003 nu slår igennem.
Desuden har virksomheden fået et par nye, større kunder i foråret, hvis identitet Thomas Vejlemand dog først kan løfte sløret for i de næste par måneder.
Creunas fokusområde ligger inden for rådgivning og implementering af websites og e-handelsløsninger.